tak suka buleh stop. maaf ya

05 January 2012

siapa meng-screening number-kan aku?

bismillah .

kira straight to the point lah eh . sejak dua menjak ni , erm ade laa dalam 4 hari ni aku susah bebeno nak kontak ngan sidia . yes kau bayangkan bila call berpuluh kali tak angkat , mesej beribu tak berbalas . dan bila dia call kita tau apa jawapan ??

"tak dapat pun mesej mama , langsung takde taktau kenapa?"

walhal depan2 aku dia buleh call dan mesej rakan sekerja , buleh berbalas dan terima sms orang lain .

maka pada malam itu aku pun berpikirlah sampai aku pergi mandi . masa tengah mandi tu pun aku duk pikir lagi , "what happen exceli ni ?" . and aku taktaulah kenapa setiap aku aku berpikir dalam tandas mesti akan muncul idea2 bernas .

AHHA ! kepala aku ni memang bernas . aku membuat hipotesis bahawa nombor aku telah discreeningkan dalam henfon sidia tuh . maka aku pun jalankanlah uji kaji dekat henfon aku , btw aku pakai henfon nokia cabuk(celcom) ngan sony erricson yang cabuk juge (maxis) .

okey aku letakkan nombor maxis aku dalam screening number . then aku try call celcom pakai maxis aku tuh . sememangnya kalau call no tu je yang naik . langsung takde bunyi takde getaran . mesej yang dihantar tidak muncul pada henfon nokia aku .

aku taktaula korang paham ke tak part atas ni . maksud aku screening number tu kita guna bila ada nombor yang menyemakkan dalam hidup korang asik ganggu korang . tak perlu pergi maxis atau celcom atau digi centre untuk sekat atau blockkan nombor tu . tapi benda ni ade dalam henfon nokia cabuk je . yang lain aku taktau .

so hari ni aku keluar ngan sidia dan aku mula menjalankan sepot cek . aku cuba mesej tapi takde mesej yang muncul di henfon dia . lepas tu aku call , huh memang ada tanda2 seperti di atas .

maka aku pun bukalah senarai nombor yang discreeningkan itu . ternyata memang ada nombor aku dekat situ . dan serius aku rasa sebak sangat ... well bagi aku kita akan sekat nombor tu sebab pemilik tu umpama penyebok dalam hidup kita . tapi kenapa nombor aku ade dalam senarai sekat ? aku ni kan gf dia .

serius aku sebak , tangan aku menggigil menahan sebak dan tangis air mata . malu kot sebab dalam kedai makan yang ramai orang pule . aku direct cakap dekat dia ,

"orang taktau laa dia sengaja atau tidak sengaja letak nombor orang dalam ni . ni cara orang nak sekat nimbor yang tidak dikehendaki "

lepas tu masing2 sume jadi badmood . aku cuba untuk kool kan diri . aku taknak salahkan dia walau hati aku sakit dan dia takde pulak nak mintak maaf ke hape .

tapi yang aku sedih , sebak sangat bila dia hantar mesej lepas hantar aku balik maktab ,

"AKU DATANG DARI JAUH MCAM NI KO BUAT. K"

what the heck ??? aku pulak yang kena ?? serius shit aku takkan maafkan siapa yang letakkan nombor aku dalam tu . kalau betul tak suka aku , fine pegi pm inbox aku , taip "wey aku tak suka kau kapel ngan faizul" then settle aku putus je ngan dia biar semua orang happy . puas hati !

sekarang ni susah nak caya kan . hatta sidia sendiri . memang lepas ni aku takkan kacau dah . lepas ni dia nak buat ape buatlah . bukan semua orang sukakan kita kann . k fine .

No comments: