tak suka buleh stop. maaf ya

13 December 2015

Permata Hati 1

bismillah..

fuhh, dah lama tidak potpet dalam blog ni..dari nikah haritu, sampailah aku dah beranak sorang..ha tu yang nak cerita hari ni, permata hatiku..

sebenarnya, due date aku untuk deliver adalah pada 4/10/2015..tapi baby nak keluar pada 21/9/2015..nasib baiklah masa tu dah mula cuti so agak jimatlah cuti aku..meh nak cite kronologi..ohya sebelum tu, perkenalkan nama babyboy aku, Amir Aqil bin Muhamad Nasir...nama yang simple, senang nak ingat..

so, kronologi deliver aku :

20/9/2015:
~mak aku n famili ke Pahang hantar menantu..majlis my cuz..masa ni aku stay kat umah mak sedara di Pengkalan Chepa..sume p, tinggal aku berdua dengan encik hubby..tapi encik hubby plak nak balik dah shah alam..so beliau teman sampai petang jam 4..

tapi hari tu, mak n famili balik hari..so aku keseorangan lepas encik hubby balik terengganu sampai jam 8 malam..takpelah, aku dah biasa dok sorang2..so malam tu aku n mak bermalam di PC lah..nanti esoknya sepupu aku hantar lah aku n mak balik Tumpat..kebetulan, esoknya adalah checkup baby..

~jam 2 macam tu kot, aku terjaga jap sebab nak poo poo..tapi aku wat dek sebab aku dah mengantuk sangat2..lepas tu dalam jam 3 macam tu kot, terasa lagi..adui aku pon ape lagi, pi lah tandas nak poo poo..tapi takde ape pun yang keluar..tapi rasa memulas dia tu mak aihh.. oleh sebab takleh keluar poo poo, aku kejutkan mak..mak plak terpisat2 bangun tido, sian plak..mak terus cakap, ke nak beranak? sebab masa tu sakit nak poo poo dah bertukar sakit nak period..

mak suh cek seluar dalam...olomok, dah ade show...dah turun darah sikit...ape lagi semua kalut lah...huhuhu...so tengah get ready nak ke HUSM, tetibe rasa macam ade air keluar dengan banyak.air ketuban dah turun!! ape lagi, semua kalut laa...kak Ain drive pon haruu..nasib baik jam 4 pagi, takde kereta..

~sampai HUSM dalam jam 5 macam tu lah...kena seluk, okey sebenarnya kena seluk tak sakit pun, cuma ngilu je..sekali dah buka 8cm! terus sorong ke bilik standby nak beranak...selagi tak cukup 10, misi tak bagi teran..masa tu contraction, fuh sekali dia datang menyengat..macam mana rasa? rasa senggugut..haa macam tu lah..

bila dah cukup 10, misi pon suh aku push..paham2 jelah orang tak pernah beranak, macam mana push kan..huhuhu..nasib baik Mak ada..Mak ajar macam mana nak push..

ohya lupa nak bagitau, encik hubby tak sempat datang HUSM, dari Terengganu 3 jam kot.tapi takpelah Mak ada teman...dalam dok tengah push, misi kata jangan angkat punggung..terus aku lupa macam mana nak teran..sampailah Mak cakap, teran macam nak poo poo..barulah Amir dapat keluar..masa tu rasa legaaaa, tiada sudah kesakitan...

misi terus bagi Amir kepada aku..skin to skin..sekali Amir kencing atas aku..huhu..dok kejap, misi amek Amir untuk dibersihkan, dan kemudian mulalah sesi menjahit...yezza, misi gunting lepas dia tengok aku lama sangat nak push...pehhh tak rasa pon masa kena gunting tu..

Amir lahir pada 21/9/2015 pada jam 6.58 pagi...Alhamdulillah..

~lepas siap jahit tu aku pindah ke wad sementara..sebab wad beranak penuh..huhuhu..misi bagi air milo n roti untuk pulihkan sedikit tenaga..lepas tu misi bawa Amir untuk susukan dia..so, aku pun try susukan Amir...tapi Amir refuse.. masa tu aku macam "eh kenapa baby taknak susu? mengantuk kot"..so aku biarkan baby tido dulu..masa baby tido, aku dengar sroott sroott dari hidung baby..aku rasa tidak sedap hati..terus panggil misi..sebab aku takut anything happen dekat paru2 baby..

so what happened? aku cite lepas ni..

till then, bai2

No comments: