tak suka buleh stop. maaf ya

09 September 2010

kenali daku , kami tidak sama

kami sama .
kami serupa .
tiada yang beza pada fizikal kami .
kami bernama wanita .
tapi kami berlainan .

aku tidak sama seperti wanita lain .
ya aku wanita , namun keinginan , sifat dan perangaiku bukan seperti yang lain .
aku tidak sama , wala hakikat kami hampir sama .

diri aku adalah harta yang sangat penting .
betul aku adalah milik ALLAH .
tapi aku dipertanggungjawab untuk menjaga jasad ini .
tiada siapa yang boleh meminda dengan sesuka hati .

kau melihat dengan mata kepala .
sememangnya kau tidak akan menemui jawapan hatta kebenaran .
kenali aku !
perhatikan aku !
bersahabat dengan ku !
baru kau tahu aku siapa .
lihat aku dengan mata hatimu .

kata org puteh a.k.a mat salleh ,
"don't judge a book by it's cover" ,
ya betul tu .
jika kau melihat aku berseri , jangan difikir dalam ku baik ,
namun jika kau melihat aku buruk , jangan terusan menuduhku jahat .
fikirkan dulu segala tindak tandukku .

aku bukan seperti wanita lain .
jika kau kata aku sama sekali pun .
prinsip hidupku berbeza daripada fikiran mereka .
kau tengok mereka jatuh .
jatuh kecewa .
mungkin kecewa putus cinta , putus kasih , gagal dalam hidup .
tapi aku bukan begitu .
air mata memang tidak dapat dipisahkan dariku .
namun bukan bermakna aku harus tersembam ke bumi selama nya !
aku harus bangkit !
aku wanita alaf baru !
aku berani akan segalanya !
tiada siapa sewenangnya boleh memberikan arahan pada ku !

kenali dahulu aku .
sebelum kau membuat keputusan .

No comments: