tak suka buleh stop. maaf ya

01 September 2010

mimpi burok !

demmit . aku tak kire aku nak luah gak dekat blog aku .
pasal mimpi aku just now . . .

aku mimpi , aku berkahwin ngan ... sape laki ngan pakwe aku laa .
dari jauh aku mimpi dia akad nikah dengan tok kadi .
mase tu aku nampak pakwe aku macam tak suka je kawen ngan aku .
aku keliru .

after that aku sembang dengan salah seorang kawan dia .
katanya kawan dari kecik (ni yang dunia realiti) .
aku namakan kawan nye sebagai Kak Ki .
sembang punye sembang (tapi aku taktawu butir bicara kami berda ketika itu)
yang aku faham , Kak Ki banyak mengetahui dan memahami pakweku.
barulah aku faham kenapa pakwe aku kelihatan tidak suka berkawen dengan aku .
rupanya Kak Ki sukakan pakwe aku . dan pakwe aku pun sukakan dia .
kira aku ni macam batu penghalang diorang kawen .

dushh ! betapa aku rasa seolah-olah ada batu besar menghempap kepala aku .
kalau begitu mengapa kami berkawen ? cerai aja lah .
lalu aku mendapatkan suami ku (pakwe aku dah selamat akad nikah ngan tok kadi).
lalu aku minta cerai dengan nya . dia kelihatan terkejut .
aku dengan menahan sebak di dada , mengulang sekali lagi , "kita cerailah" dan terus berlalu pergi .

suami ku mengejar ku , dan bertanya mengapa perlu bercerai ?
ketika itu dia sudah menangis teresak-esak .
aku hairan , mengapa dia mennagis pula ?
bukankah ini yang dia mahu ?
perpisahan supaya dia dapat bersama dengan yang tersayang .
aku menjelaskan segala-galanya supaya dia faham , supaya cepat kaki aku melangkah dari hidup dia .
selepas mendengar segala mengucapanku , dia ketawa berdekah-dekah .
"eh ni kenapa pulak ketawa tadi nanges" getus hati aku .

"sayang , oo sayang . abang ade sayang sorang je . Kak Ki tu kawan lame dari kecik lagi . abang sayang kat sayang sorang je lah . abang memang nak kawen dengan sayang pun , bukan ngan Kak Ki sebab sayang tu cinta abang . abang nampak macam tak hepi tadi sebab abang tengah risau macam mane nak jawab soalan-soalan tok kadi ngan akad nikah . adui sayang ni "

maunye aku tak terkejot . terpana kebluran aku seketika . bermakna memang dia sayangkan aku , mahu aku jadi isterinya bukan Kak Ki . mase tu aku kembali senyum dan bahagia .

********************************************************

itu mimpi aku . sebak masih terasa . lalu aku tepon pakwe aku . ketika itu dalam perjalanan turn dari genting (kerja) . aku terus ceritakan mimpiku itu . pakwe ku hanya ketawa kecil . katanya

" sayang , tu mimpi mainan buruk . abang sebenarnya pernah mimpi pasal Kak Ki . abang mimpi abang tido dengan dia dekat suatu tempat lepas kenduri dan hampir 'buat dengan dia . balik tempat kenduri tu mak dia nak abang kawen dengan dia sebab Kak Ki cakap kami penah 'bersama' . tapi tu semua mainan tido . mungkin dia rindu abang , abang rindu dia kot . yelah dah lama tak jumpa . bukan rindu cinta ke ape , rindu sebagai kawan , rindu teringat kat kita . kan ari tu abang masuk hospital . mungkin sebab jadi rindu tuh "

lebih kurang macam tu ayat pakwe aku .
DUSHH !! DEGUMMM !!
umpama batu menghempap dada aku !
ya ALLAH , lagilah sebak hatiku mendengar ucapan pakwe ku itu .
*sekarang tengah tahan sebak , tengah tahan air mata walaupun dah jatuh sikit*

permainan apakah yang sedang berlaku ?
kecil hatiku mendengar pengucapan itu .
dahlah mimpi tadi macam betul .
bukan aku cemburu .
namun bagi aku , jika seseorang lelaki bermimpi 'buat' dengan seseorang wanita itu , bermakna wanita itu sangat istimewa baginya .

kenapa aku taip macam tu ?
sebab dulu ketika aku bersama ex ku, Saiful , dia dua tiga kali bermimpi tido ngan kawen dengan ku . memang ketika itu aku lah yang istimewa di hatinya . aku percaya .
*kami putus pun sebab salah aku . tidak memahami dan asyik mendesaknya berjumpa , dari Perlis ke Kl*

sekarang ni , hati aku pedih sungguh . apa yang berlaku sebenarnya ? permainan apakah ini ?
ya ALLAH , sebak sungguh rasanya . betulkah hanya aku dihatinya ? sesungguhnya aku tidak rela bermadu kasih apatah lagi merampas hak orang lain . jika ya , jauhkan lah aku darinya . aku tidak sanggup menghancurkan hati wanita lain hanya untuk kebahagiaan diri sendiri . aku bukan wanita yang sanggup menikam kaum ku sendiri . tolonglah ya ALLAH . beri petunjuk kepada ku.

rasanya , sudah tidak tertahan lagi kolam mataku ini , mendesak hendak melimpah keluar . . . .

No comments: