tak suka buleh stop. maaf ya

16 April 2011

scheduled date of breast surgery part 2

bismillah .

alhamdulillah , selesai sudah pembedahan aku pada hari ini . seperti yang pernah ditulis di sini , maka aku pun pergilah ke hospital . masa ni aku bermalam kat umah makcik kat Pengkalan Chepa . malas nak taip panjang , maka aku akan shortkan ke dalam bentuk kronologi .

6.30 pagi = bangun mandi dan solat Subuh .

7.30 pagi = mula bertolak ke hospital kota bharu

8.00 pagi = sampai hospital dan menuju ke dewan bedah Zamrud . tunggu giliran tetapi orang yang kat situ kata aku kena pergi dewan bedah Intan .

8.30 pagi = naik tingkat satu tempat dewan bedah Intan . tunggu giliran . nama dipanggil namun sebab dah tersalah dewan bedah tadi , nama jadi last . doktor kata kul 12 datang balik .

9.00 pagi - 11 pagi = jenjalan kat pasar Siti Khadijah , makan nasi ayam dan habes lahh .

11 pagi - 12.30 tengah hari = menunggu dan menunggu giliran . perasaan bercampur gaul .

12.30 tengah hari = nama dipanggil masuk . masuk ke dewan bedah . tukar baju kepada baju bedah . berdebar-debar .

12.50 tengah hari = dibawa masuk ke bilik bedah khas . tukar baju kepada gaun bedah . donotr tanda tempat pembedahan dengan marker . nurse pembantu pasang tirai memisahkan pandangan aku pada tempat pembedahan . doktor mula cucuk bius . well sedikit sakit , bese lah kene jarum kann . ade laa dalam 2 , 3 jarum .

lepas tu rasa macam kene hiris tapi tak sakit . pastu bnyik 'srett srett' dan berbau hangit . oh man pakai laser rupanya baru tahu ! pastu dia godek2 cari ketulan . susah nak cari sebab dia ke dalam dan 'mobile' . masa ni memang lama lah .

adui ALLAH je tahu betapa aku TAKUT rasa sakit . sebenarnya tak sakitpoonn . tapi seriau . tau seriau ? haha . lepas cari , jumpa , kerat . nurse tunjuk kat aku . besar jugak . tak sangka !

lepas tu doktor jahit . aku tak tau bile dia jahit . tau2 dah siap . memang rasa pergerakan tapi tak sakit . rasa dia tarik kulit , pegang tapi tak sakit .

2.30 petang = alhamdulillah , semua dah selesai . result ? aku rest atas troli jap , tukar baju gaun tadi kepada baju bedah , lepas tu tukar baju biasa balik . keluar dari sana pergi farmasi amek ubat .

3.00 petang = amek ubat kat farmasi dan BALIK !!


huhu . inilah pengalaman aku . aku rasa takmau dah rasa macam ni . takot jugak . tapi tak sakit . yang penting kuat semangat . hihihi .

No comments: