tak suka buleh stop. maaf ya

13 April 2011

aku jadi mangsa plak !

dah lama tak menconteng dalam blog Merapu ni . dalam seminggu dua ni macam2 perkara berlaku . argh biasa laa esaimen lah , tugasan lah . ok  aku takmau ulas banyak2 pasal esaimen walaupun banyak perkara yang berlaku sekarang . now i want to talk about what happend today .

ari ni aku ke HEP sebab aku minta pengecualian kuliah . hal ini kerana .... (ceh skema lak ayat) aku ada schedule operate breast aku yang aku ceta dulu tu . apa tak tau ? meh kelik sini .

oleh kerana aku buat tu hari Sabtu , maka aku nak lah balik awal sikit hari Jumaat . sape tak takot kene bedah weii . so aku mitak la cuti ari Jumaat sebab ari Jumaat tu aku ade kelas lagi .

so permohonan aku ditolak . aku tak puas hati . aku tanya kenapa permohonan aku tak diluluskan ? kerani tu cakap tak tahu dan kalu nak tahu tanya kepada orang yang bertanggungjawab (OYB) .

so aku kua lah jumpa OYB . aku tanya kenapa . dia pon explen aku operate hari Sabtu bukan Jumaat . maka aku pon explen more lah aku kata aku buat di Kelantan . maka aku nak balik awal . boleh dia kata "balik la malam tu' .

wth ??? okai aku tenangkan diri aku kata "saya nak rehatkan badan dan fikiran . saya ni bukannya berani sangat" . okai lepas tu aku bagitau lagi maybe pihak hospital akan kasi cuti 1 minggu .

tau apa dia tanya ? kredit intraksi dah cukup atau belom . aku plak tak pasti . pastu OYB terus cakap panjang lebar yang kalau aku tak cukup interaksi aku tak leh masuk dewan exam . aku protes . aku kata macam mana saya tak dapat masuk sedangkan saya ada cuti ??

dia kata lagi "tak semestinya awak ada surat cuti kalu awak tak cukup jam interaksi awak tak leh masuk dewan jugak" . again aku menyumpah wth .

aku cakap kat dia bukan aku yang nak tarikh ini . pihak hospital yang kasi . last2 dia kata terpulang pada aku then dia luluskan permohonan aku .


seriushit aku tak paham dengan orang atasan ini . dulu pihak hospital mendesak aku melakukan bedah pada tarikh yang genting . saan aku nak pegi PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah - kene perhati proses PNP di sekolah dan ada kerja tugasan PROJEK kot!) . okai skip the next month . dapat laa tarikh tu . aku dah cakap kat doktor yang maktab ni macam leceh sikit . tau apa dia cakap "pihak kami akan hantar surat notis kepada pihak kolej anda . anda ada hak ke atas kesihatan diri anda" .

sekarang ni aku takmau cakap banyak . aku geram ! aku menjadi mangsa kepada dua2 pihak . apakah ???? satu pihak nak aku buat cepat2 sebab takut lump aku membesar . satu pihak lagi seolah2 tak nak kasi aku cuti . eh WHAT THE HELL hah ?????

nak salahkan siapa ni ??? nak salahkan penyakit ?? nak salahkan Tuhan sebab bagi penyakit ni ?? sumpah aku tak merungut dapat sakit ni . aku terima . tapi bila keadaan menekankan aku macam ni , aku geram tahu tak !!

sudahlah . dua2 macam B***H !!!

No comments: