tak suka buleh stop. maaf ya

24 July 2010

aku menangis .

aku tak tahu ape yang tidak kena kat aku ari ni . bila bersendirian , semuanya kelam . hatiku sakit . adakah disebabkan oleh selsema ? aku tidak pasti . terasa seperti , aku ini , makhluk asing , lain dari manusia lain . jika makhluk asing , adakah padan kalau digandingkan dengan jenis yang berlainan ? bersama sahabat yang tersayang , semuanya hilang . kepedihan , kesedihan . umpama hidup serba warna warni . tapi dasar hati ku , aku bukan begitu . kenangan silam membaluti kembali jiwa raga . seringkali terlintas di fikiran . kenapa aku mesti menjadi seseorang yang bermakna dalam hidup dia ? tidak sempurna aku ini padanya . tidak sanggup lagi rasanya menjadi duri dalam daging , menjadi parasit yang lama kelamaan menghapus segala nutrien yang berguna . apakah betul tindakan ini ? atau patut kah aku mengundurkan diri ? aku tak rasa aku boleh , tak mampu menjadi yang terbaik . hanya kekecewaan yang bakal menjengah nanti . aku tidak punya siapa-siapa . dan siapa-siapa pun tidak mahukan aku . aku menangis lagi . mengenang , meratapi yang lampau . maaf . aku bukan yang terbaik . dan aku akan terus-terusan begini . aku tidak tahu adakah kau bahagia bersama dengan ku atau hanya menambah garam di luka , merebakkan ke seluruh semangat . sekali lagi ku ucapkan dalam tangisan , kalimah Maaf yang hanya seluncur ucapannya . Maaf , kerna aku tidak dapat jadi yang terbaik , dan tak mungkin akan jadi yang terbaik untuk mu .

No comments: