tak suka buleh stop. maaf ya

01 May 2011

sesat di kl . hahah

bismillah .

hahaha . nak kata kelakar pon ada . nak kata gubra pon ada . sekali aku sesat tadi masa nak balik dari sentul . kesnya begini .

aku pegi PWTC kunun2 nak g pameran buku . ajak BuBu kebetulan dekat ngan tempat dia . hari ni jugak dia nak pegi Pahang , mancing . so sementara tunggu lepas Zohor aku ajak lah pagi tu jumpa . pastu sepupu aku dari maktab KB pon ada sepanjang hujung minggu ni sebab diorang ade program dekat sini . bila aku ngan BuBu masuk nak cari dia dalam PWTC tu , masya-ALLAH ramainye orang !! takde selera aku nak menengok tambahan pulak si BuBu tak suka keadaan macam tu .

pastu tup2 sepupu aku dah nak caw . so pas anta dia naik bus maktab dia aku tunggu plak si BuBu amek helmet . sebab dia nak g Pahang banyak hari so moto dia kasi aku pakai . kih kih kih .

haa sinilah bermulanya sesat aku neh !

aku nak balik lah semula ke Cheras lepas dapat moto BuBu . huu BuBu pun satu , kasi maps tak lengkap . punya lah usaha cari jalan pulang . puas aku pusing kat kL tu sampai lah aku nampak signboard 'CHERAS' . so aku ikut je lah sainbod tuh . kah kah kah . ikut kira dekat je Sentul ke Cheras tapi tak tau jalan punya pasal , sesat terus .

alhamdulillah , dah ade dekat hostel dah . yang penting perlu ada semasa kita sesat ialah keberanian dan keyakinan . bukan keyakinan main tabrak je jalan . keyakinan untuk tanya orang sekeliling kita . BUT !!! make sure kita tanya pada orang betul . jangan tanya pada orang indon, arab , bangla dan lain-lain .

hahaha . yang penting dah sampai hostel and aku pon dah ade muturrrrrrrr . best nyaw !

bai .

No comments: