tak suka buleh stop. maaf ya

26 March 2011

hari ni gua nanges

Gua rasa , gua dah lama tak nanges . lama maksud gua takda la sampai setahun . dalam sebulan kot ? tapi malam ni gua nanges . gua nanges sebab gua rasa kecewa yang teramat . gua nak marah , tapi tak boleh . kadang2 ada perkara yang kita nak marah sangat , tapi tak boleh nak marah . tapi menahan kecewa+marah merupakan satu perkara yang amat teruk untuk disimpan dalam hati .

Nape gua nanges malam ni ? gua kecewa ada manusia yang mungkir janji . ya gua tau lu orang mesti akan kata “dia sibuk kot” . gua tak kesah kalu dia ada hal urgent . tapi sebelum tiba masa , dia tak ada nak bagitau semua kensel . gua paling marah bab itu . tahukah bahawa berterus terang pada awal dapat buat hati gua sejuk ? bila dah berjam tuggu , baru di mesej sibuk . tapi maafkan gua brader , rasa kecewa yang sedikit itu , bila diperam lama-lama sudah menjadi satu dendam buat gua .

Gua takkan mintak maaf pada lu jika satu hari nanti gua menyakitkan hati lu . bukan niat gua nak balas dendam , tapi kadang2 apabila kita sudah terbiasa , yelah dah peram lama-lama kan , dia mulalah mengeluarkan sesuatu yang busuk . alah macam lu tak pernah tengok ikan asin/ikan kering/budu/cencaluk/pekasam . ah sudahlah gua terangkan bukan lu paham pon .

Ape pon , gua nak bagitau lu , walaupun gua dah kata “saya maafkan awak” tidak bermakna hati gua berubah bentuk asal . seperti mana lu letak paku dekat dinding , walau lu dah cabut paku tu , lekuk kesan paku masih ada . gitulah hati gua . gua maafkan lu , tapi gua takkan berbelas kasihan pada lu . naseb lu lah .
Apepon , lu pikirlah buat masa depan lu sendiri . gua malas nak pikir pasal lu . dan gua dah berhenti berharap pada lu .

Sekian .


p/s : gua pakai gua sebab gua dah terlampau kecik hati sama lu .

No comments: