tak suka buleh stop. maaf ya

27 March 2011

nenek aku kuat .


Bismillah.

agak jarang aku menulis pasal famili aku . biasa dok ceta pasal aku aje kan . haha . pentipuu . aku ade jugak ceta pasal famili aku .

okei , malam ni aku nak ceta pasal NENEK aku . haa . nenek akuu . super Grandma . kenapa aku kata nenek aku Super Grandma ? sebab nenek aku kuat . yeah ! kuat sangat .

apsal nenek aku kuat . begini ceritanya . dahulu famili aku (masa zaman dolu2 aku pon takdak lagi , mak aku ceta untuk aku lah . takkan aku ada masa tu) famili yang susah . Mak aku selalu ceta dia kena jaga adik , pagi2 dah pergi menoreh getah . pergi sekolah jalan kaki , kena angkut air , cari kayu api , nak study pon pakai pelita ayam . pagi2 lobang idung mesti itam . susah kan zaman dulu ?? zaman kita sekarang , pergh takde letrik 10 minit dah kecoh . yelah , aku dan kau lah sapa lagi . hahaha .

maka dapatlah disimpulkan bahawa nenek aku tu seorang yang kuat . apa yang aku tengok pada masa sekarang ni , walau anak2 dah senang , cucu dah besar siap ada yang dah melahirkan anak . kira nenek aku dah naik pangkat jadi moyang , nenek aku tetap seorang yang rajin . dia takkan duduk diam goyang kaki macam orang lain . dia mesti bekerja sama ada mengemas atau bercucuk tanam .

aku dok buat entry ni sebenarnya sebab aku punya kawan punya nenek dia sakit . err , bukan aku nak mengata atau ape2 aja , Cuma bersyukur nenek aku masih lagi kuat . hatta sakit pun tak ada walau umur sudah terlalu emas . alhamdulillah .

dan dan dan !!! nenek aku ni cantek . sebab apa , sebab selama aku tengok dia , dia tak pernah pakai tudung indon , iubuk arini , asikin dll tuh . dia hanya akan pakai tudung bawal je . lawa plak tuh takde kemek2 gelembong2 . haha . kau ada ?

apa lagi mau cakap pasal nenek aku ya ? yang aku tau aku sayang nenek aku ! dia pernah jaga aku waktu parents aku sibuk .

oh !! dan dan dan masakan nenek aku superberb lah ! aku paling suka nenek bila balik kampung (biasa beliau dok ngan makcik aku di N9 , Sutie)

kau ada ?? jangan jeles . dan dan dan , ALHAMDULILLAH ~
dari kiri : budak uduh , budak uduh , super Grandma , budak omel . hahaha *ketawa jahat*

sekian .

1 comment:

miyoko mohamed said...

oooooo...budak udoh ye,,hoh...2 nenek kite gk..i lawa mcm nenek i lorh..