tak suka buleh stop. maaf ya

22 March 2011

entry khas untuk HERO

bismillah .

ini HERO :)


hari ni (malan sudahh) baru ada masa untuk tulis pasal Hero . sebenarnya tujuan aku pergi rumah Papa Hero (PH) bukan nak tunjuk berlagak ataupun nak tumpang famos si Hero . aku memang ikhlas nak pergi tengok keadaan Hero , depan mata aku sendiri .

perkenalan , eh boleh kira perkenalan ea , aku dengan Hero ni , aku pun dah lupa macam mana . tapi yang pasti daripada FB ni lah . rasanya sebab aku ada masuk satu fanclub Kucing . pastu ada video pasal Hero ni . benda ni dah lama . tahun lepas lagi . ke dua tahun lepas ea .

pernah air mata menitis tengok klip video Hero yang awal2 PH buat dulu . masa Hero kecik2 lagi . sekarang Hero dah jadi jejaka macho dah . bukan budak jantan lagi dah . masa tu , rasa menusuk kalbu . bagusnya ada insan yang berani , untuk ambil kucing yang telah tiada tangan depan gara2 dipotong oleh setan bertopengkan manusia tu , yelah darah banyak . kalau aku , menangis je depan kucing tu . tapi PH kuat !

sekarang ni , dioranglah inspirasi aku . kalau aku pergi kedai makan , kalau ada kucing yang kelaparan tanpa segan sili aku akan kasi makan . pedulik dengan mata2 juling yang dok tengok aku . aku berpegang pada satu je . kita Khalifah yang telah di amanahkan untuk menjaga alam flora dan fauna di atas muka bumi ini . salahkah aku menjalankan tanggungjawab aku walaupun hanya sedikit sahaja ??? aku juga akan belai2 kucing2 jalanan tu . tapi jika ada yang kurap banyak , aku takkan sentuh . aku takut kucing tu rasa lebih gatal dan kurap akan merebak ke bahagian lain .

aku nak tolong kucing-kucing ini . tapi apakan daya aku ? aku hanya seorang perantau di sini . mencari ilmu membanggakan Bonda ku . hanya ku mampu lakukan , beri makan dan belai dan beri perlindungan sekiranya ada pembuli yang suka sepak , tendang , lepar batu kat kucing .

sedih rasanya teringat pada Hero . tapi semangat dalam diri Hero juga aku kagumi . meresap jauh dalam sanubari . jika haiwan yang tiada akal mampu untuk menempuh dugaan hidup , apatah lagi kita manusia yang mempunyai akal ini ??

sekiranya anda membaca entry ini , sayangilah haiwan . kita juga menumpang seperti mereka . janganlah takbur .

sekian .

nota kaki : hampir menitis air mata .

2 comments:

meowwmania said...

LOVE cat! SAVE cat!

hidup animal lovers hoyehhh! :D

nEuR0 shEwAzni said...

meoww meoww purr ~

hidupp kita selamanyaa !! hingga waktu kembali pada ALLAH .